Zandsurfen en vulkaanklimmen - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Alexandra - WaarBenJij.nu Zandsurfen en vulkaanklimmen - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Alexandra - WaarBenJij.nu

Zandsurfen en vulkaanklimmen

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

24 Januari 2010 | Nicaragua, Managua

Hoi allemaal!

Hier weer even een teken van leven. Het gaat nog steeds erg goed me (afgezien van de 48 muggenbulten die ik inmiddels heb opgelopen).
Twee dagen geleden zijn Stef en ik vertrokken van Little Corn eiland. Onze laatste avond is gevierd met een groot kampvuur op het strand, wat erg gezellig was. Om een uur of 9 ´s avonds waren we in Leon. Het wordt eigenlijk afgeraden om ´s avonds te reizen, maar we zijn met z´n tweeen en we hadden echt geen zin om een nacht in Managua te blijven. Het voelt over het algemeen wel veilig hier. Je hoort wel verhalen van andere reizigers (hoewel meestal uit tweede hand) die overvallen zijn enzo. Het schijnt dat sommige overvallers nog wel zo aardig zijn dat je met ze kunt onderhandelen, dat ze alleen je geld meenemen en dat je je paspoort en je cerditcard mag houden.
In ieder geval, gisteren hebben we een vulkaan beklommen om er vervolgens om een soort van surfboard vanaf te surfen. Het grootste avontuur was misschien nog wel de weg ernaartoe. Achterin de laadbak van een pickup truck. De weg was niet verhard, dus binnen 2 minuten waren we allemaal bedekt onder een lag stof van ongeveer een halve centimeter. Was erg cool om die vulkaan om te hiken. Het was wel heet en je moest dat board natuurlijk ook helemaal naar boven zeulen, maar het was het waard want het was heel erg mooi. Al moest ik wel even slikken toen ik met dat surfboard bovenaan die berg stond en dat toch echt de enige weg naar beneden was (helemaal terug lopen had ik ook niet z´n zin in). O.k. ogen dicht dan maar en gaan. Het was echt onwijs cool! Gelukkig hadden we wel een overall en een lasbril gekregen om jezelf te beschermen. Dat was wel nodig ook want de opspattende steentjes probeerder onderweg in de neus, mond, bh en elke andere mogelijke opening te komen. Maar wel echt een adrenaline kick!
Vandaag nog een dagje in Leon en dan ga ik alleen naar San Juan del Sur om te surfen. Daar zijn als het goed is ook mensen die ik ken van Little Corn eiland. Ga het niet redden om naar Isla de Ometeppe te gaan, dat kost teveel tijd omdat je daar met de boot heen moet. Stef gaat naar Guatemala dus morgen scheiden onze wegen. Vind het wel erg jammer dat het einde in zicht komt. Kan zo een half jaar weg blijven zo erg heb ik het naar m´n zin. Ga nog even lekker genieten van de laatste dagen. Tot snel allemaal! groetjes Alex

• 25 Januari 2010 - 09:55

Hilda:

Geniet nog even!
    x Hil

• 25 Januari 2010 - 10:53

Anouk:

Wij vinden het niet erg hoor, dat je bijna weer terug komt! ;-)

Geniet er nog even van meissie!

Xx

• 25 Januari 2010 - 11:24

Hanneke:

Hoi Alex net alles gelezen geweldig zo als je het naar je zin hebt.Zijn net terug mail je zo dikke kus van mam en Pap

• 25 Januari 2010 - 12:22

Ron:

Geniet ze nog even en bij thuiskomst gaan we een borrel doen.x

• 25 Januari 2010 - 12:37

Pa:

Zijn gisteren thuisgekomen uit de Carib.
    Vind het maar niks hier in de kou.Had wel willen blijven ,maar ma niet.
    Geniet nog maar de laatste week.Zie je het weekend?????

• 25 Januari 2010 - 19:32

Joyce:

Hey Alex,
    Geniet nog even van de laatste dagen in de hitte, hier is het echt ontzettend koud. Ik spreek je snel. Groetjes Joyce, Ben en the kids