Camel attack - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Alexandra - WaarBenJij.nu Camel attack - Reisverslag uit Akaba, Jordanië van Alexandra - WaarBenJij.nu

Camel attack

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

07 Januari 2011 | Jordanië, Akaba

Hoi hoi,
Hier nog even een laatste verslagje vanuit Jordanie. We zijn na oud en nieuw nog 3 dagen in Aqaba gebleven. We hebben nog een paar duiken gedaan en zijn ook een dagje naar de Wadi Rum desert geweest. En erg mooie woestijn waar we weer een hoop gelopen en geklommen hebben en natuurlijk een ritje op een kameel hebben gemaakt.'s Middags gingen we even rustig lunchen op een stel rotsen. Opeens kwam er een kameel aan (een wilde, dus niet zoeen met een zadel en een baasje). Die zat wel erg nieuwsgierig naar onze lunch te kijken en hij besloot ook even een hapje te nemen. Al gauw kwamen zijn vrienden ook er opeens stonden er iets van 10 kamelen om ons heen die het allemaal op onze lunch hadden voorzien. We probeerden ze nog weg te jagen en Tjalf (die was ook mee)kwam nog heel moedig met een plastic mesje aanzetten maar de kamelen waren helaas niet onder de indruk. Er zat dus niets anders op dan alles bij elkaar te rapen en heel hard terug naar de auto te rennen. Het was wel een klein beetje eng maar eenmaal in de auto lagen we natuurlijk helemaal in een deuk.
Na Aqaba gingen we weer langzaam richting Amman. Onderweg hebben we een nachtje in Wadi Dana geslapen. Wadi Dana is een erg mooi natuurreservaat, een vallei eigenlijk. Je kan er erg goed hiken dus we zijn ook nog een paar uurtjes de vallei in geweest. Heen was wel goed te doen, maar terug moesten we me daar een stuk omhoog. Het was super stijl en we moesten echt om de 5 minuten stoppen om op adem te komen, want anders kwam je gewoon niet boven. Maar het was wel een erg mooie wandeling.
Terug in Amman hebben we een tripje naar Bettany beyound the Jordan gemaakt, de plek waar Jezus gedoopt schijnt te zijn, en daar loopt ook een stuk van de rivier de Jordaan. Was echt heel grappig, want de Israelische grens was maar iets van 15 meter verderweg en je zag zo de toeristen aan de Israelische kant staan. Uiteraard strikt beveiligd, maar erg leuk om te zien. We zijn ook nog naar Mount Nebo geweest, vanwaar Mozes heb beloofde land zag liggen. Vanaf dat punt zag je ook Jeruzalem en Bethlehem en nog meer Israelische steden liggen. Was ook erg leuk om te zien.
Daarna hebben we nog een tripje naar de dode zee gemaakt. Dat was echt super grappig. Zwemmen is dus echt onmogelijk, want als je op je buik probeert te gaan liggen dan schieten je benen gewoon de lucht in en je kunt niet lopen tot je niet meer kunt staan, want je blijft gewoon hangen. Het water smaakt trouwens naar 6 dubbel zoute Haribo drop. Was echt een super leuke ervaring om daar te zijn en je kon je ook nog insmeren met dode zee modder, schijnt goed voor je huid te zijn. Echt super gelachen natuurlijk.
Vandaag zijn we nog naar Jerash geweest, een oude Romeinse stad ten noorden van Amman die erg goed bewaard is gebleven. Ons natuurlijk weer een slag in de rondte gelopen maar het was weer de moeite waard. Vandaag is de laatse avond, morgen zijn we weer thuis. We gaan vanavond dus nog even gezellig eten en dan zit het er weer op. Bedankt voor de leuke reacties allemaal en tot snel weer! xxx Marije & Alex

• 07 Januari 2011 - 15:51

VAnessa:

Whahaha, zie t al helemaal voor me met die kamelen! Gelukkig hadden ze t op jullie lunch voorzien en niet op jullie zelf.
    Moet maar snel even naar een beautyfarm anders val ik zo op naast je afgetrainde lijf en mooie huid door de dodezee modder. xxx

• 07 Januari 2011 - 15:52

Vanessa:

En een goeie reis terug!!!!!!!!!

• 07 Januari 2011 - 16:16

RF:

geniet ervan stelletje gekken hehehe Xx

• 07 Januari 2011 - 22:07

Femke:

Jeeeeeej morgen ben je er weer! Ik ben benieuwd naar de foto's en de verhalen! Goede reis terug!!

• 07 Januari 2011 - 22:07

Femke: