Cape Town - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Alexandra - WaarBenJij.nu Cape Town - Reisverslag uit Mossel Bay, Zuid-Afrika van Alexandra - WaarBenJij.nu

Cape Town

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

04 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Mossel Bay

Hoi allemaal,

Ten eerste allemaal nog de beste wensen voor 2013! Hieronder een verslag van onze belevenissen van de eerste 10 dagen in Zuid-Afrika. Ik weet bijna niet waar ik moet beginnen, want er is zo veel te doen en te zien, we zijn continu in touw. Laat ik bij het begin beginnen:
We zijn de eerste week in Kaapstad geweest. Een bezoek aan de wereldberoemde Tafelberg, die je vanuit de hele stad kunt zien liggen, mocht natuurlijk niet ontbreken. Helaas is het nogal hoogseizoen in Zuid-Afrika, omdat het hier nu zomervakantie is, dus dat betekende laaange rijen. Het begon al met het kopen van een kaartje voor de kabelbaan. 2 uur in de rij gestaan, met van die bordjes ' de wachttijd bedraagt nu nog 1,5 uur. Beetje Eftelinggevoel kreeg ik erbij. Anyway, na 2 uur wachten konden we dan met de kabelbaan omhoog. Binnen 3 minuten ben je boven en het uitzicht is echt waanzinnig. Je kijkt uit over Kaapstad en de Atlantische Oceaan. Echt Geweldig. Gelukkig hebben we het eerste kwartier een hoop foto's gemaakt, want binnen eenkwartier was de hele tafelberg gehuld in een dikke vette wolk, ook wel 'het tafelkleed' genoemd. En je zag echt helemaal niks meer. Waren net op tijd boven dus. Omdat er toch niks meer te zien was, gingen we na een uur ofzo weer naar beneden. Samen met die 1.800 andere mensen die voor ons in de rij hadden gestaan.
2 dagen later hebben we een bezoek gebracht aan Robbeneiland. Iets dat natuurlijk hoort bij een bezoek aan Zuid-Afrika. De boot naar Robbeneiland zat de komende week vol, maar gelukkig was ik zo snugger geweest om die boottickets thuis al on line te boeken. Robbeneiland is natuurlijk de plek waar Nelson Mandela jarenlang gevangen heeft gezeten. We werden rondgeleid door een voormalige gevangene die daar maarliefst 35 jaar (!) gevangen had gezeten. Ook hebben we een kijkje kunnen nemen in de barakken en de cel van Nelson Mandela zelf. Was wel echt een indrukwekkende ervaring.

Verder hebben we in Kaapstad een paar hikes gedaan, o.a. naar Lions Head, waar je met behulp van trappetjes en kettingen omhoog kan klimmen en ook een super mooi uitzicht over kaapstad hebt.
Ook hebben we op oudejaarsdag een tour naar de kaap de goede hoop gedaan. Onderweg werd van alles verteld over de omgeving. O.a. dat Camps bay een erg mooi strand heeft, maar dat er niet veel gezwommen wordt, omdat er nog wel eens witte haaien inde buurt zijn. Lekker dan, ik had daar 3 dagen eerder nog even lekker gezwommen. De tour naar de kaap was super cool! We werden met een busje afgezet en daarna gingen we per mountainbike zelf naar de kaap fietsen en vanauit daar nog een stuk hiken. Ja ja, we zijn lekker sportief bezig deze vakantie.

En toen was het natuurlijk oud en nieuw. We hadden met 2 meiden afgesproken die we van de kaap de goede hoop tour kenden. We gingen naar een feestje bij the Waterfront. Om half 23:30 uur dacht ik, ik ga nog even naar de w.c. O.k. dus ik ben klaar, wil ik de deur open doen. Breekt dat slot af. Zat ik daar. Ik mezelf even tot de orde geroepen (relax, je komt er wel weer uit, adem in, adem uit enzo), en dus maar op de deur gaan kloppen. Was er eerst niemand. Lekker dan. ik denk direct is het twaalf uur en dan zit ik hier in mijn eentje oud en nieuw te vieren op de w.c. Na 5 minuten kwam er gelukkig iemand en die ging hulp halen.Gingen ze eerst proberen die deur van buiten open te draaien Lukte niet. Toen gingen ze hem proberen in te trappen. Lukte ook niet. Gelukkig zat er eenk kiertje onder de deur en daar hebben ze een mes onderdoor geschoven. Kon ik het slot er zelf uit schroeven en zo mezelf bevrijden. Gelukkig was ik voor twaalf uur weer bevrijd en het feestje was erg leuk.

De volgende dag moest ik helaas aangifte doen op het politiebureau. Horloge gejat, gewoon van de hotel kamer. Vet balen dus. Ik was niet de enige die bestolen was. Op het politiebureau waren allemaal mensen, ook veel Nederlanders, die aangifte kwamen doen van gepikte telefoons, portomonnees, doorrijden na een aanrijding en misbruik van bankpasjes. Het is maar een criminele bedoening in Kaapstad.
Op 2 januari gingen we de huurauto ophalen in Kaapstad. Wij hadden allebei nog nooit in een automaat gereden en ook nooit eerder links gereden dus we hadden nog wel een aantal vragen over die auto. Die man van het verhuurbedrijf denkt volgens mij dat hij zijn auto nooit meer terug ziet, ha ha. Toen we eenmaal on the road waren, gingen we eerst lang Stellenbosch, de beroemde wijnregio. Daar gingen we ook onze nieuwe reisgenoot die we in Kaapstad ontmoet hadden, Wouter, ophalen. Na een rondleiding door Stellenbosch, hebben we een wijnproeverijtje gedaan en reden we met zijn drieen naar Mosselbaai, waar we nu zijn. Ik ga vanmiddag Sharkcage duiken, met witte haaien. Spannend! Tot de volgende blog! groetjes Alex

  • 04 Januari 2013 - 12:49

    A Benning:

    hoi Alex
    Zo te horen heb je het erg druk .
    Ook voor jouw natuurlijk de beste wensen voor 2013 en maak er maar een leuk jaar van .drink niet teveel van de plaatslijke wijnen .(best wel lekker natuurlijk )
    Hier is alles zoals gewoonlijk best wel een beetje saai .
    Geen winter en ook het weer is saai
    Zou wel weg willen .
    Maar ook dat zal wel weer komen .
    Komend weekend zit ik alweer op het circuit.
    Oh ja ouderjaarsavond zijn we bij Jo geweest ook Patrick zijn ouders waren er ,best gezellig
    doe maar rustig aan .
    Groetjes en kus van Pa en Ma

  • 04 Januari 2013 - 16:00

    Richard:

    Klinkt als Zuid Afrika ;) Beste wensen ook natuurlijk en nog heel veel plezier!

    -x-
    Ric

  • 05 Januari 2013 - 17:46

    Femke :

    Klinkt te gek Alex!
    Wow, stellenbosch.. daar komen een hoop lekkere wijnen vandaan weet ik ;-)
    Geniet& tot snel!
    X

  • 05 Januari 2013 - 19:58

    Ellen :

    hee alex.jij ook de beste wensen. jeetje meid
    wat ben ik jaloers al die herinneringen alles komt weer zo naar boven als ik het allemaal lees geniet maar heel erg veel liefs ellen


  • 06 Januari 2013 - 12:09

    Afra:

    Hee Meiden,
    Wat leuk om jullie te volgen via een blog. Het is weer een prachtige vakantie die jullie aan het beleven zijn in een bijzonder land begrijp ik.
    Geniet maar lekker van de zon en alle mooie dingen!
    Dikke zoen voor allebei

  • 07 Januari 2013 - 23:59

    Va:

    Hi, jullie ook nog de beste wensen voor 2013!! Klinkt allemaal superleuk daar! Geniet er van , want hier is t nog steeds koud en miezerig! Veel plezier met shark! Xx

  • 08 Januari 2013 - 22:14

    Jelle:

    Hi Alexandra!! Mooi verslag, niet alleen vanwege de WC-stress. De allerbeste wensen, jouw jaar 2013 is super cool begonnen, hou dat niveau vast :-) Veel plezier samen, lekker genieten en we zien je snel weer, groetjes Jelle

  • 11 Januari 2013 - 09:26

    Agnes Weber:

    Jij natuurlijk ook de beste wensen!!!!
    Leuk om je avonturen weer te lezen. Waar zijn de foto's????
    Ook altijd zo leuk om te zien.

    Wat het leuk met de haaien? Brrr

    Gr. Agnes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alexandra

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 26723

Voorgaande reizen:

08 November 2021 - 08 Maart 2022

Duiken op Bonaire

07 Maart 2020 - 27 Maart 2020

Maleisië!

02 Juli 2014 - 27 December 2014

Alex' big trip through Central America!

25 December 2012 - 15 Januari 2013

Zuid-Afrika

23 December 2011 - 15 Januari 2012

Nepal

25 December 2010 - 08 Januari 2011

Diving Jordan!

28 Augustus 2010 - 20 September 2010

Sri Lanka

10 Januari 2010 - 30 Januari 2010

Corn Islands

Landen bezocht: