Utila baby! - Reisverslag uit Utila, Honduras van Alexandra - WaarBenJij.nu Utila baby! - Reisverslag uit Utila, Honduras van Alexandra - WaarBenJij.nu

Utila baby!

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

14 Augustus 2014 | Honduras, Utila

Hoi allemaal!

Volgens mij heb ik jullie vorige keer achter gelaten in Monteverde in Costa Rica. The story continues! Na Monteverde ben ik naar de westkust van Costa Rica gegaan, naar het plaatsje Tamarindo. In Tamarindo heb ik 2 weken Spaans geleerd. (En nee, dat wil niet zeggen dat ik nu vloeiend spaans kan). Was leuk om een tijdje op een plek te blijven met dezelfde mensen. De twee weken in Tamarindo bestonden, naast Spaans leren, met name uit op het strand liggen, bbq-en, poolparties, borrels en als afsluiter een dagje uit met de hele groep waarbij we gingen abseilen, bergbeklimmen, raften, paardrijden en naar de hotsprings. Was een super gezellige tijd!

Toen het Tamarindo avontuur erop zat, ben ik met drie studiegenootjes naar Nicaragua gegaan, naar het eiland Isla sde Ometeppe. Op Ometeppe hebben we o.a. mountainbikes gehuurd om het eiland te verkennen en een deel van een vulkaan beklommen. Nou, dat heb ik geweten. Sjezus wat was dat pittig. Nog geen 10 minuten op weg naar boven zweette ik al op plaatsen die ik voorheen niet voor mogelijk hield. Gelukkig was het maar een uur of drie naar boven klimmen (ahum), alwaar het uitzicht overigens wel te gek was. Toen nog naar beneden. Kan je vertellen dat drie uur over een grindachtig paadje naar beneden lopen (op je gympies) niet echt een traktatie is voor je kuitspieren. Was helemaal kapot toen we terug waren, maar we hadden er wel een voldaan gevoel aan over gehouden.

Na Ometeppe was het dan tijd om afscheid te nemen, want iedereen ging vanaf daar zijn eigen weg. Die van mij leidde naar Utila, een eiland in Honduras, omdat ik daar mn dive master wilde gaan doen. Dat was nog een hele ondernemning, omdat de enige weg naar Utila via de hoofdstad van Nicaragua (Managua) en Honduras (Tegucigalpa) was. Beide niet echt steden die in de top 10 van meest aangename steden staan. Met name Tegucigalpa is nou niet bepaald een aanrader, en dat was nou net het enige stuk waarbij ik geen reisgenoot had. Anyway, op naar Utila! Na een nachtje Managua (wat overigens best gezellig was want er zijn veel reizigers die daar noodgedwongen een nachtje moeten blijven) vertrok de bus om 5.30 uur (moest om 4 uur op, aaahhh!) richting Honduras. Was gelukkig een erg luxe bus en kon dus mooi verder pitten. De grensovergang ging erg soepel. Om 12:30 uur was ik al in het pitoreske Tegucigalpa. Nu ben ik niet bepaald bang uitgevallen, maar daar wilde ik toch echt wel zo snel mogelijk weer weg. Er hangt gewoon een onprettige sfeer (tenminste in het gedeelte waar ik zat). Ik besloot maar even geen risico's nemen en heb me maar opgesloten in het volgens de lonely planet 'securiuty obsessed' hotel. Lang leve de tv series op de Ipad.

De volgende dag om 7.30 uur kon ik gelukkig alweer foetsie. Na een busreis van nog eens 7 uur (kon echt geen bus meer zien) was ik dan in La Ceiba, vanwaar de ferry naar Utila vetrekt. Helaas had ik nu het het drukste weekend van het jaar uitgekozen, omdat dat weekend de Sunjam was. Utila verandert dan in 1 grote rave party met dj's van over de hele wereld. Lekker getimed dus (ik haat techno). Dat betekende dus ook dat er allemaal extra ferries waren en dat er dus ook een groot tekort aan accommodaties was. Gelukkig kwam ik 2 belgen tegen op de boot die ook geen kamer hadden, dus 1 van ons is vooruit gesprint om zo snel mogelijk een accommodatie te confisqueren. Met succes! We eindigden met zn drieen op een dorm op een duikschool, waar het gelukkig erg gezellig was. Zo gezellig, dat ik na een paar duiken besloten heb dat dit de plek is waar ik mijn dive master wil gaan doen. Ik ben vorige week begonnen en ik vind het te gek! De duikschool heet Alton's dive center en ik blijf hier tot eind september. Ik heb super leuke collega's en je bent hier als DMT (dive master in training) echt onderdeel van het team. Ik heb al mogen assisteren bij de eerste Open Water cursus en ook bij een Advanced cursus! Je bent dan de rechterhand van de instructeur. Helpen met het voordoen van oefeningen, zorgen dat iedereen zijn duikuitrusting goed aan heeft, beginnende duikers die naar de bodem zinken opvissen of duikers die naar boven schieten terug halen en daarbij ga je ook gewoon mee met fun dives (zoals het woord al zegt: dat zijn duiken gewoon voor de lol, die geen onderdeel van een cursus zijn). En ik mag zo veel fun dives doen als ik wil! Ik heb dus tijdelijk wel echt een droombaan :) Verder is Utila ook super gezellig. Net niet te groot, net niet te klein, iedereen kent elkaar en er elke avond wel iets te doen. Varierend van boose cruise op zaterdag, tequilla tuesday op dinsdag en zo kan ik nog wel even doorgaan :) Voor meer informatie, zie http://m.youtube.com/watch?v=LX-H-zF9PJ4 (voor degenenen die het nog niet gezien hadden). Ik hou het hier nog wel even uit, later meer! groetjes Alex

  • 14 Augustus 2014 - 19:11

    Yvon:

    Hoi Alex, wat klinkt dat heerlijk! Dit is meer dan een vakantie. Dank voor het leuke verslag, zo reizen we gewoon met je mee. Verheug me al op je volgend verslag. Groet Yvon

  • 15 Augustus 2014 - 10:25

    Pa:

    Hoi Alex
    Zo te horen heb je het wel naar je zin .
    La Ceiba ken ik wel van vroeger.
    Zit nu op het circuit drie dagen achter elkaar race s.
    Hier is het nog steeds lekker weer en voor mij mag dat zo blijven .alhoewel als het koud wordt moeten we de warmte maar weer opzoeken.
    Verder geen nieuws de kermis is weer over( Liam vond het erg leuk)
    En hij begint nu ook te praten .
    Dat was het dan wel weer voor even
    Pa

  • 17 Augustus 2014 - 17:15

    Ron:

    Super cool!!!
    Goed dat je het naar t zin hebt en je plekje gevonden voor duiken en chillen .

  • 18 Augustus 2014 - 18:35

    Jelle:

    Hola, chica! Ik begrijp nu waarom Spaans leren in het buitenland niet uit POB mag, wat een feest. Super veel plezier met je duikavontuur. Hasta luego!!

  • 20 Augustus 2014 - 14:49

    Isabel:

    Wow Alexandra! Dat klinkt echt helemaal te gek! En mooi hoe je dan 'toevallig' in een duikschool belandt die zo perfect bij je past, super fijn! Ik geniet op afstand met je mee van het oh zo vrije en mooie backpackleven!!!

  • 30 Augustus 2014 - 11:00

    Marloes:

    Hey Babe,
    Klinkt helemaal goed! En wat fijn dat je zo snel een prettige duikschool heb gevonden. Succes en veel plezier nog even met de cursus, je bent al op de helft! Ik heb alvast 'snappie-croco divers' t-shirt laten drukken ;-). XXLoes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alexandra

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 667
Totaal aantal bezoekers 26739

Voorgaande reizen:

08 November 2021 - 08 Maart 2022

Duiken op Bonaire

07 Maart 2020 - 27 Maart 2020

Maleisië!

02 Juli 2014 - 27 December 2014

Alex' big trip through Central America!

25 December 2012 - 15 Januari 2013

Zuid-Afrika

23 December 2011 - 15 Januari 2012

Nepal

25 December 2010 - 08 Januari 2011

Diving Jordan!

28 Augustus 2010 - 20 September 2010

Sri Lanka

10 Januari 2010 - 30 Januari 2010

Corn Islands

Landen bezocht: