Bon dia! - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Alexandra - WaarBenJij.nu Bon dia! - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Alexandra - WaarBenJij.nu

Bon dia!

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

30 November 2021 | Bonaire, Bonaire

Hoi allemaal, hier de eerste update vanuit het zonnige Bonaire! Inmiddels zijn we ingecheckt in ons appartement waar we de rest van ons verblijf blijven. Het ligt op een heuvel, heeft een zwembadje en ‘s morgens worden we wakker van schattige kolibri’s en andere vogeltjes. We kijken uit over de zee en Klein Bonaire. Op Bonaire hoef je nooit een lange broek of schoenen aan, schijnt altijd de zon en staat het bier altijd koud. Het eiland is zo groot als ongeveer 1,5 Texel en telt ongeveer 20.000 inwoners. Corona lijkt ver weg, al is afgelopen zondag wel weer de mondkapjesplicht ingevoerd in binnenruimtes. Maar aangezien het standaard zo’n 28 graden (met een briesje) is, speelt dat alleen in winkels. Ik zal eens even een verslagje maken van de afgelopen 3 weken.

De eerste week mochten we van onszelf nog een beetje vakantie vieren en verbleven we in een heerlijk resort, 4 km van Kralendijk. Het is enorm druk op het eiland, dus er was geen huurauto- fiets of scooter meer te krijgen. Noodgedwongen hebben we daarom (heel ‘vervelend’) de eerste week vooral veel gechilld bij het zwembad van het hotel. Op een incidenteel taxiritje naar Kralendijk na. Bonaire kent namelijk geen openbaar vervoer, taxi’s zijn er wel maar deze zijn vrij prijzig en het eiland is ook niet echt ingesteld op wandelaars. De eerste week was dus erg relaxed. Al zijn Merijn wat vervelende incidentjes overkomen. Merijn is van plan om op de dagen dat ik in het water lig freelance werk te gaan doen. Hij heeft zijn laptop vol met vooraf opgenomen interviews en podcastmatariaal meegenomen. Op de eerste de beste dag besloot de laptop al niet meer op te starten. Paniek! Want dat zou de komende tijd in ongeveer de helft van zijn werkvoorraad voorzien*. In paniek liftte hij naar een conmputerreparatieshop in Kralendijk (en weer terug) en kwam terug met de mededeling dat de medewerker er maandag naar zou gaan kijken, maar niet kon beloven dat hij het apparaat weer aan de praat zou krijgen. Incidentje 2 vond plaats in de keuken. We gingen burrito’s eten, en Merijn stond wat tomaten te snijden in de keuken maar sneed helaas het topje van zijn duim mee. Resultaat: veel bloed en een hoop gevloek en getier. De EHBO-er in mij kwam snel naar boven, en snel en vakkundig (vind ik zelf) verbond ik de gehavende duim. Enkele seconden later kwam het signaal mijn hersenen binnen dat ik helemaal niet tegen bloed kan, en werd ik duizelig en misselijk en moest ik me vastgrijpen aan de deurknop om niet van mijn stokkie te gaan. Het kwam er dus op neer dat het met Merijn en zijn duim na een paar minuten alweer prima ging en ik geen avondeten meer hoefde en een half uurtje moest gaan liggen.
Incidentje nummer 3 (hopelijk voorlopig de laatste) vond plaats in week 3. Snif snif; verkouden! Ook in Bonaire betekent dat: testen. Zelftesten zijn hier niet verkrijgbaar dus er zat niets anders op dan de GGD te bellen (die het telefoonnummer overigens in de krochten van dewebsite verstopt hebben). Gelukkig kon hij wel binnen een uur terecht. Voor de zekerheid bleef hij maar binnen de rest van de dag. De uitslag liet wel 1,5 dag op zich wachten, dus hij heeft de binnenkant van onze hotelkamer goed kunnen bestuderen zeg maar. Gelukkig bleek de test negatief, en de laptop is ook gered. Eind goed al goed dus.

Zelf ben ik inmiddels al 2 weken aan de slag bij duikcentrum Wannadive. Ik heb het enorm naar mijn zin en heb inmiddels al 14 duiken gemaakt. De eerste paar dagen heb ik een beetje meegedraaid in het duikcentrum om te kijken hoe alles werkt, en inmiddels mag ik ook opfriscursussen geven en duiken gidsen vanaf de boot. Superleuk om weer een tijdje fulltime met duiken bezig te zijn.

Tot slot hebben we al veel leuke mensen leren kennen. Sommige zijn met vakantie dus gaan op een gegeven moment weer weg (Bert, je wordt gemist :) ) Het eiland is ook zo klein dat je al snel overal bekenden tegen komt.
Het is denk ik duidelijk dat we het erg naar onze zin hebben. Het enige dat ik te klagen heb is dat ik inmiddels 27 muggenbulten heb. Voor degenen die dit verslag lezen via facebook, ik voeg een paar foto’s toe.
Tot de volgende keer! Liefs Alex en ook de groetjes van Merijn

* hij zit niet te wachten op de vraag of hij dan geen backup had gemaakt. (Het antwoord is: NEE!)

  • 30 November 2021 - 16:25

    Richard:

    Blij om te lezen dat er niets is veranderd op het eiland... Nou ja, toch 1 ding. Zo'n laptop repareren had vroeger maanden gekost, dus het moet iets heel simpels geweest zijn. Was de batterij wel opgeladen? ;-)

  • 30 November 2021 - 16:56

    Hanneke:

    Arme Merijn. Alles gebeurt in drie en. Dus vanaf nu gaat alles goed hoor. Heerlijk reisverslag. Heb er van genoten. Zie uit naar de volgende. Liefs van Mam

  • 30 November 2021 - 17:12

    Dayenne :

    Wat leuk meegenomen te worden tijdens jullie eerste weken daar op dat tropische oord! Het spat van het beeldscherm af hoe fijn jullie het vinden daar. Behalve dan de incidentjes. Die hadden achterwege mogen blijven. Maar ja, dat is tenslotte ook leven. Anyhoe, ik mis jullie, kom terug! Haha

  • 30 November 2021 - 17:26

    Mark:

    Lekker bezig! Geniet ervan.

  • 30 November 2021 - 17:29

    Hil:

    Een beetje pech, maar verder klinkt het heerlijk! Hier is het grijs, koud en nat. Ik heb wel een paar muggenbulten over voor een paar weken zonneschijn! Geniet! Liefs. X

  • 30 November 2021 - 17:48

    Jan Benning:

    Dat hoort zich goed aan. Jullie zitten daar beter dan in het koude natte Nederland. Als jullie hulp nodig hebben bellen jullie maar. Heel veel plezier de komende tijd. Groetjes, Jan Benning

  • 30 November 2021 - 19:26

    Eva :

    Gaaf Alex en Merijn! De sfeer zit er goed in, enjoy!

  • 30 November 2021 - 22:36

    Ans:

    Hoi Merijn en Alex! Er gebeuren daar spannende dingen maar gelukkig komen ze allemaal op hun pootjes terecht! Wel een beetje jaloers op jullie zeker wat betreft het mooie zonnige weer! Fijn om wat op de hoogte te blijven. Prachtige foto's! Echt genieten daar! Nog een fijne tijd daar! Xxx xxx

  • 02 December 2021 - 14:18

    Bedia:

    Wat leuk om jullie eerste reisverslag te lezen! Klinkt heel leuk allemaal, op de kleine incidentjes na. Heel veel plezier, geniet ervan Alex en Merijn!

    PS: hier heeft het vanochtend gehageld.... jaloers op het mooie weer daar!

  • 05 December 2021 - 13:01

    Joris:

    Klinkt (uiteindelijk) heerlijk!! Super jaloers zijn we!
    Alle goeds daar en liefs, Jor & Jor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bonaire, Bonaire

Duiken op Bonaire

Volgt

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2022

De laatste!

05 Februari 2022

Duiken enzo

01 Januari 2022

Felis ana nobu!

30 November 2021

Bon dia!
Alexandra

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 849
Totaal aantal bezoekers 26795

Voorgaande reizen:

08 November 2021 - 08 Maart 2022

Duiken op Bonaire

07 Maart 2020 - 27 Maart 2020

Maleisië!

02 Juli 2014 - 27 December 2014

Alex' big trip through Central America!

25 December 2012 - 15 Januari 2013

Zuid-Afrika

23 December 2011 - 15 Januari 2012

Nepal

25 December 2010 - 08 Januari 2011

Diving Jordan!

28 Augustus 2010 - 20 September 2010

Sri Lanka

10 Januari 2010 - 30 Januari 2010

Corn Islands

Landen bezocht: