Felis ana nobu! - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Alexandra - WaarBenJij.nu Felis ana nobu! - Reisverslag uit Bonaire, Bonaire van Alexandra - WaarBenJij.nu

Felis ana nobu!

Door: Alex

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

01 Januari 2022 | Bonaire, Bonaire


Felis ana nobu allemaal! Oftewel: de beste wensen voor 2022.
Inmiddels verblijven wij alweer bijna 2 maanden (dat gaat echt heel snel) op Bonaire en het gaat heel goed met ons. Ik ben inmiddels lekker ingewerkt als divemaster en breng heel wat uurtjes onder water door. Merijn is nog steeds lekker freelance aan het typen en geeft af en toe mangroveboompjes water op Klein Bonaire als vrijwilliger. We hebben inmiddels ook een leuk groepje vrienden gemaakt die hier ook voor langere tijd zijn. De eerste weken gingen nog regelmatig een drankje drinken of een hapje eten in Kralendijk, maar dat wordt steeds minder. Daaraan merken we dat we toch wel aardig gesetteld zijn.
In het appartement en vooral de ruimte er omheen is het erg gezellig. We delen ons zwembad met nog 2 andere appartementen en hebben de buitenruimte een groot deel van de tijd voor onszelf. Omdat we steeds nieuwe buren hebben en de meeste ook nog gezellig zijn (en van bier houden), is het hier ook eigenlijk altijd gezellig dus wel voelen ons erg thuis. We hebben zelfs een paar tuindieren. Ik stel jullie voor aan: leguaan Juan. Die ligt elke dag naast ons bij het zwembad. Hij is best lief, maar helaas kakt Juan elke dag op de rand van het zwembad. En mocht je nu denken ‘hoeveel poep kan er nou uit zo’n beestje komen?’ Nou, ik zal niet zeggen dat het formaatje Bouvier is maar hij kan toch zeker wedijveren met een flinke teckel. Dan is er nog Fo de vogel (die pikt onze appels uit de keuken), hagedis Lisando (die lust zelfs pindasaus kwamen we laatst achter) en Trippel de minigekko die gezellig op onze slaapkamer woont en soms een dood mugje van ons krijgt (verderop in dit verhaal lees je hoe we aan dode mugjes komen).

In de categorie ‘incidentjes’ kwam Merijn er de afgelopen paar weken beter vanaf dan ik (is ook wel zo eerlijk). Hij kreeg wel een rots op zijn voet, maar verder is hij ongedeerd (al heeft er nog wel een hagedis in zijn teen gebeten). Ik daarentegen ben omver gespoeld door een golf waardoor ik tegen een rots aan werd gesmeten en een snee in mijn hand had. Verder is mijn nagel achterover dubbelgeklapt toen ik een duikfles open draaide en heeft mijn vinger klem gezeten tussen het scharnier van een wasrek toen ik het probeerde te verplaatsen. Mijn vinger was helemaal plat en gloeiend paars en deed heel veel pijn. Tja, na alle pech die Merijn eerder had is het nu weer eerlijk verdeeld.

Waar we niet aan wennen is al die MUGGEN. Merijn wordt door de muggen zo ongeveer gezien als open buffet (hij smaakt kennelijk erg lekker) en heeft momenten dat hij er echt he-le-maal klaar mee is. Hij heeft inmiddels een soort tennisracket bemachtigd dat de muggen elektrocuteert (zo komen we dus aan dode mugjes) en dat hij ook mee naar bed neemt. 's Morgens voor het koffiezetten en 's avonds voor het slapen gaan loopt hij eerst 10 minuten driftig zwaaiend met zijn tennisracket door de kamer om de muggen hun verdiende loon te geven. Voor de zekerheid heb ik vast preventief nieuwe batterijen gekocht, want ik voorzie een soort mental breakdown mocht het tennisracket hem ooit in de steek laten. Ik moet zeggen dat ik Nederland niet echt mis, maar zo nu en dan wordt ik ook wel helemaal gek van wat er allemaal om m’n kop heen zoemt (vliegjes, muggen) en steekt.

We hebben ook een uitstapje gemaakt naar Washington Slagbaai national park. Er is een korte autoroute (2,5 uur) en een lange route (die wij gedaan hebben, 4 uur) en onderweg kun je allemaal wandelingetjes maken, zwemmen, snorkelen en van hoge rotsen af in het water springen. Ook zijn er veel dieren te bewonderen zoals flamingo's, Karakara's (kennelijk zijn dat vogels), maisparkieten, pelikanen en een breed scala aan hagedissen.

Gisteren hebben we oud en nieuw gevierd. Vanaf ons appartement kijk je uit over de zee en Klein Bonaire en Bonairianen blijken niet te bezuinigen op vuurwerk dus het was een heel mooi gezicht om te zien wat er allemaal de lucht in ging.
De komende tijd ben ik van plan op een wrakduik specialty te gaan doen en ik ga mij eens verdiepen in een 'reefrenewal'project.
Tor zover deze update. Tot de volgende! :)

Liefs Alex

  • 01 Januari 2022 - 15:58

    Ellen :

    Wat kan je toch leuk schrijven Alex , erg gezellig om je verslag te lezen!! Voor jullie ook een top jaar gewenst en geniet van Bonaire !! Liefs Ellen

  • 01 Januari 2022 - 17:08

    Von En Ien:

    Hoi Alex en Merijn,
    Natuurlijk een heel goed en gezond 2022 van ons toegewenst! Hou alles een beetje heel! Dank voor de leuke update! Zo leuk om toch een beetje bij jullie te zijn als we dit lezen!

  • 02 Januari 2022 - 09:12

    Hanneke:

    Weer genoten van je verslag. Heerlijk om te lezen hoe fijn jullie het hebben. Dat je Nederland niet mist snap ik helemaal. Zeker nu. Dikke kus

  • 02 Januari 2022 - 09:16

    Ans:

    Leuk Alexandra om weer je blog te lezen! Je krijgt zo mooi een inkijkje in het leven van alledag daar op het mooie Bonaire! En niet alleen de leuke dingen. Nog een mooie tijd en hopelijk zonder teveel kwetsuren! :)

  • 03 Januari 2022 - 02:41

    Loes:

    Hi Alex en Merijn,
    Leuk om jullie verhalen uit Bonaire te lezen. Wat een gezellige beestenboel bij het appartement. De groeten aan Juan en veel plezier op Bonaire!

  • 11 Januari 2022 - 17:09

    Ron:

    Hi there,

    Ik lees nu pas het verhaal, maar wat heb je het geweldig omschreven hahaha.
    Helemaal leuk. Jullie ook nog de beste wensen en geniet ervan ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bonaire, Bonaire

Duiken op Bonaire

Volgt

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2022

De laatste!

05 Februari 2022

Duiken enzo

01 Januari 2022

Felis ana nobu!

30 November 2021

Bon dia!
Alexandra

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 456
Totaal aantal bezoekers 26796

Voorgaande reizen:

08 November 2021 - 08 Maart 2022

Duiken op Bonaire

07 Maart 2020 - 27 Maart 2020

Maleisië!

02 Juli 2014 - 27 December 2014

Alex' big trip through Central America!

25 December 2012 - 15 Januari 2013

Zuid-Afrika

23 December 2011 - 15 Januari 2012

Nepal

25 December 2010 - 08 Januari 2011

Diving Jordan!

28 Augustus 2010 - 20 September 2010

Sri Lanka

10 Januari 2010 - 30 Januari 2010

Corn Islands

Landen bezocht: