The last episode - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Alexandra - WaarBenJij.nu The last episode - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Alexandra - WaarBenJij.nu

The last episode

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

18 November 2014 | Belize, Caye Caulker

Hoi allemaal,

Uit verschillende hoeken heb ik subtiele en minder subtiele hints ontvangen dat ik al HEUL lang niks heb geschreven, dus hierbij maar weer eens een verhaaltje! :)

De vorige keer heeft Merijn jullie achter gelaten in Santa Cruz la Laguna bij Lake Atitlan. We zijn in totaal ruim een week bij het meer geweest, alleen zijn we na 3 dagen verhuisd naar het nabij gelegen hippie achtige dorpje San Marcos. En als ik zeg hippie dan bedoel ik ook hippie. In het begin moesten we een beetje wennen aan het zen-gevoel, maar na enkele dagen hadden we een yoga sessie gevolgd, gemediteerd en zelfs een massage cursus gevolgd. Verder dronken we sapjes en aten we vegetarische hamburgers in de vele biologische restaurantjes*. Wat we overigens allemaal in 1 middag teniet hebben gedaan toen we in San Juan (ligt ook vlakbij) naar het Franse restaurantje 'el Artezano' gingen, dat bekend staat om haar uitgebreide selectie kaas en wijn. We hebben het met gemak 4 uur vol gehouden met kaas eten en wijn 'proeven'.

(* redactie is niet aansprakelijk voor eventuele imago schade ;)

Na nog 2 dagen in Antigua te hebben door gebracht, is Merijn op 18 oktober weer op het vliegtuig terug naar Nederland gestapt. Ik ben nog ruim drie weken in Antigua gebleven om Spaans te studeren. De eerste week ging ik heel avontuurlijk in een gastgezin. Ik had van tevoren al zo'n vermoeden dat dat niet echt iets voor mij zou zijn. Maar goed: try before you die en yolo enzo, maar daar bleek ik gelijk in te hebben. Na een week van pap met brokjes als ontbijt en rijst en groente voor lunch had ik het wel gezien daar, dus de tweede week ben ik verhuisd naar een hostel. Tussen de twee weken Spaans door heb ik een weekje vrij genomen (ja, ik kom hier wel voor mijn rust he?). Heb wel erg veel geleerd van de Spaanse lessen, die 1 op 1 en 4 uur per dag waren. Daar leer je erg veel van. Omdat ik 3 weken op dezelfde plek zat, heb ik erg veel leuke mensen ontmoet, dus gezellig elke avond eten en borrelen, en op 'dia de los muertos' -een herdenkingsdag voor de doden- op 1 november gingen we met zijn allen naar het vliegerfestival. Levensgevaarlijk van die vliegers met een dwarsdoorsnede van 6 meter en een houten frame die 'dood'leuk temidden van het publiek werden opgelaten. Het echte hoogtepunt van de dag zat hem in het feit dat we niet geraakt waren door zo'n neerstortend geval. Wel een erg leuke dag gehad!

Na in totaal zes weken Guatemala was het vorige week dan tijd om alweer het laatste deel van mijn reis in te zetten. Op 9 november vertrok ik per bus naar het oosten van Guatemala, naar het prachtige natuurgebied Rio Dulce. Ik zat in een hostel aan de rivier in the middle of nowhere zonder wifi, en eigenlijk was dat wel heel erg relaxed. Nog nooit zo veel tijd gehad om te lezen en gewoon eens lekker niks te doen. Nog wel een middagje naar een hot spring gekayakd maar dat was het wel zo'n beetje.
Na vier dagen ontspannen ging ik met de boot naar het zuiden van Belize. Dat was maar 3 kwartier varen. Verder met de bus naar het plaatsje Hopkins, ongeveer halverwege de kust. Niet echt bijzonder daar en weinig sfeer, dus na 1 nacht weer afgetaaid. Wel een aantal gezellige mensen leren kennen, waarmee ik de reis heb voortgezet naar het eilandje Caye Caulker. Ik ben hier inmiddels een dag of 5 en ben lekker aan het genieten wat het mooie weer, de zee, mijn hangmat en de lekkere biertjes die hier verkrijgbaar zijn.

Morgen vertrek ik met mijn reisgenoten met de boot naar het zuiden van Mexico, het laatste land dat ik aan zal doen. De tijd gaat snel! Daar ben ik van plan nog een paar weken te gaan duiken en de ruïnes van Mexico te bezoeken. Volgende keer dus meer uit Mexico, adios! groetjes Alex

  • 27 November 2014 - 18:44

    Sonja:

    Ha alexandra, lo que escribes bien arregladito. Tiempo de hecho vuela. Me imagino que usted no tiene ningún deseo de volver. Desafortunadamente, el trabajo en la provincia sigue a la espera de usted. Disfrútalo aquí y cuidar de ti mismo. saludos Sonja

  • 27 November 2014 - 18:44

    Sonja:

    Ha alexandra, lo que escribes bien arregladito. Tiempo de hecho vuela. Me imagino que usted no tiene ningún deseo de volver. Desafortunadamente, el trabajo en la provincia sigue a la espera de usted. Disfrútalo aquí y cuidar de ti mismo. saludos Sonja

  • 27 November 2014 - 18:44

    Sonja:

    Ha alexandra, lo que escribes bien arregladito. Tiempo de hecho vuela. Me imagino que usted no tiene ningún deseo de volver. Desafortunadamente, el trabajo en la provincia sigue a la espera de usted. Disfrútalo aquí y cuidar de ti mismo. saludos Sonja

  • 27 November 2014 - 18:45

    Sonja:

    Oeps, er bleef iets hangen. Jij denkt natuurlijk: ha 4 nieuwe berichten..sorry :).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alexandra

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 26725

Voorgaande reizen:

08 November 2021 - 08 Maart 2022

Duiken op Bonaire

07 Maart 2020 - 27 Maart 2020

Maleisië!

02 Juli 2014 - 27 December 2014

Alex' big trip through Central America!

25 December 2012 - 15 Januari 2013

Zuid-Afrika

23 December 2011 - 15 Januari 2012

Nepal

25 December 2010 - 08 Januari 2011

Diving Jordan!

28 Augustus 2010 - 20 September 2010

Sri Lanka

10 Januari 2010 - 30 Januari 2010

Corn Islands

Landen bezocht: