Aamkomst - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Alexandra - WaarBenJij.nu Aamkomst - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Alexandra - WaarBenJij.nu

Aamkomst

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

11 Januari 2010 | Nicaragua, Managua

Buenos dias!

Ben veilig aangekomen in Managua. Het was nog even spannend allemaal vanwege de voorspelde sneeuwbuien, maar gelukkig waren Jean Paul en ik binnen 25 miunuten op Shipol en had de vlucht maar een uurtje vertraging (maar dat kwam doordat iedereen die naar de VS reist tegenwoordig wordt gezien als een potentiele terrorist en de veieligheidsmaategelen nogal wat tijd in beslag namen).
Ondertussen was ik in gesprek geraakt met een Amerikaanse gast die vanwege de sneeuw in 12 uur half Europa had gezien en daar had ik tijdens het wachten nogal lol mee. In het vliegtuig zat ik ook naast erg aardige mensen.
Aangekomen op Houston was ik toch wel erg moe. Ik moest 4 uur wachten op de vlucht naar Managua, en om een beetje bij m´n positieven te blijven besloot ik maar een biertje te gaan drinken (het was voor mij inmiddels immers 11 uur ´s avonds). Gelukkig kwam ik daar ook een paar Amerikanen tegen die daar gestand waren dus daarmee heb ik samen een bierje gedronken. Natuurlijk wilden ze eerst m´n i.d. zien (en voordat er al te hard gelachen wordt, in Amerika moet je 21 zijn om te mogen drinken). Van de vlucht naar Managua heb ik niet zoveel gemerkt, inmiddels was ik zo gaar dat ik alleen maar geslapen heb. Aangekomen om de luchthaven werd ik opgehaald door iemand van het hostel dat ik vooraf geregeld had en binnen 20 minuten was ik er. Daar aangekomen ging ik het hostel even uitchecken en kwam ik meteen een stel andere backpackers uit Canada en Schotland tegen. Ze waren unaniem van mening dat een flinke rum cola het beste anti jetlag middel was dus ach, ik heb dat advies maar ter harte genomen. Was de eerste avond dus direct al erg gezellig. Om 11 uur ´s avonds (voor mij inmiddels 6 uur ´s morgens) ging ik slapen. Gelukkig goed geslapen tot een uur of 7 dus de jetlag valt mee. Vanmorgen kwam ik die andere backpackers weer tegen en ook een jongen uit IJsland. Hij heet Hlyldur, maar omdat niemand buiten IJsland dat kan uitspreken noemt hij zichzelf maar Jack. Zij gaan ook allemaal naar Corn Island dus dat wordt vast leuk. Ik ga nu naar het vliegveld, over 2,5 uur vertrekt mijn vlucht naar Corn Island. Later meer! groetjes Alex

• 11 Januari 2010 - 22:15

Vanessa:

Blij dat je goed aangekomen bent. Klinkt allemaal erg gezellig daar, volgens mij kom je straks niet meer terug... Veel plezier nog!!!!!!!!! xxx

• 12 Januari 2010 - 07:56

Jean Paul:

Veel plezier op Porn Island ;-)

• 12 Januari 2010 - 09:17

Hilda:

Je bent gewoon al vertrokken... Wat goed! Goed om te lezen dat je het nu al naar je zin hebt. Heeeeel veel plezier!
    x Hil

• 12 Januari 2010 - 09:59

Marloes:

yeh yeh, ben benieuwd naar het volgende verslag!!! Veel fun!!

• 12 Januari 2010 - 12:05

Ron:

Dat klinkt allemaal weer erg spannend.
    Laat bij je volgende verslag ff weten om die mensen aardig zijn!?
    Of staan ze op elke hoek vd straat met een AK47

• 12 Januari 2010 - 13:32

Claire:

YEAH!!! Veilig aangekomen, have fun daar maar zo te horen heb je al weer vrienden gemaakt ;)

Dikke kus!!!

• 12 Januari 2010 - 13:39

Tan En Daan:

Ha wereldreizigster...
    Je mist ons enorm, dat hebben we wel in de gaten.
    Veel plezier daar!
    X Daan en Tan