Change of pla(i)ns - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Alexandra - WaarBenJij.nu Change of pla(i)ns - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Alexandra - WaarBenJij.nu

Change of pla(i)ns

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

12 Januari 2010 | Nicaragua, Managua

Hoi allemaal!

De lonely planet van Nicaragua begint al met ´don´t leave home without an open mind´. En ik ben er al achter dat je die open mind inderdaad wel nodig hebt ook. Het tripje naar Corn Island liep niet helemaal als gepland, eigenlijk ben ik er nog niet eens.
Toen ik gisteren op het vliegveld aankwam bleek de vlucht gecanceld vanwege de wind. Beetje jammer, maar gelukkig zou er de volgende morgen om 6.20 uur alsnog een vliegtuig gaan. Er zat dus niets anders op dan maar terug naar het hostel te gaan waar ik vandaan kwam. Gelukkig was ik niet de enige gestande reiziger en kreeg ik meteen gezelschap van Brandon uit Canada, Kristian uit Denemarken en Koen uit Nederland en zij gingen (nadat we de taxi even aan moesten duwen want die deed het niet zo best) mee naar het hostel. Het personeel van het hostel vond het wel erg grappig dat ik alleen vertrok en terug kwam met drie gasten ha ha. Er waren geen single rooms meer dus ik ben die nacht maar in de dorm gechrasht. Overdag met z´n vieren beetje bij het zwembad gehangen en naar het winkelcentrum geweest en ´s avond met z´n vijfen (die gast uit IJsland was er ook nog) spaghetti gekookt en een paar biertjes gedronken.
Toen vanmorgen om 4 uur (!) de wekker ging, gingen we richting vliegveld. Ik moest erg lachen toen ik het vliegtuig zag, echt zo ienieminie! Toen wist ik toch niet dat ons vliegtuig daar achter stond en nog veel kleiner was. Er konden maar 12 mensen in. Het leek wel een lego-vliegtuigje! Was op zich wel cool in zo´n klein vliegtuigje en ach, ik was al blij dat ie uberhaupt in de lucht bleef.
Aangekomen op Big Corn Island moesten we met de boot naar Little Corn Island, de einbestemming. Maar helaas, teveel wind om erheen te varen. Tijdens de lunch raakten we aan de praat met een lokale doorgewinterde zeeman en zelfs hij was zo zeeziek geworden dat hij had gekotst op z´n boot, dus dat betekent dat het wel heel woest moet zijn op zee. We zijn nu dus maar gecrasht op Big Corn Island en hopen morgen ochtend om 7 uur alsnog met een boot naar Little Corn Islans te kunnen.
Omdat we hier dan toch waren, besloten we het eiland maar een beetje te gaan verkennen in een gehuurd golfwagentje, wat best cool was.
Nou, hopelijk mail ik volgende keer vanaaf Little Corn, wordt vervolgd!

Groetjes Alex

  • 12 Januari 2010 - 23:56

    Richard:

    Hoe lang blijf je weg? Als het elke keer een week duurt voordat je ergens bent, kan je beter nog een paar weken bijboeken! :)

    Enjoy!
    -x-

  • 13 Januari 2010 - 09:06

    Vanessa:

    haha, succes!xxx

  • 13 Januari 2010 - 09:31

    Claire:

    HAHAH hilarisch een lego vliegtuigje! Leuk hoor en fijn dat je meteen al vrienden hebt kunnen maken. Ik ben helaas nog in NL, vliegtuig naar BKK had belachelijk veel IPB'ers. Als je terug bent gaan we weer aan de borrel! XXX

  • 13 Januari 2010 - 09:52

    Annie:

    Saai is het niet daar!
    en er valt een hoop te lachen, dat vind ik leuk om te lezen!
    Love and kisses

  • 13 Januari 2010 - 10:04

    Hilda:

    Ahhh, wat klinkt dat heerlijk zeg, die backpack verhalen! Bijzonder om in zo'n klein vliegtuigje te zitten lijkt me! En wij maar door de sneeuw ploeteren... :)

    x Hil

  • 13 Januari 2010 - 16:52

    Marije:

    Hey Alex! Leuk om je verhalen te lezen!! Zo te horen vermaak je je goed! Wel een gedoe met het het vervoer, maar ja hoort er een beetje bij. Hier in Hong Kong is het super cool :) Kus en veel plezier! Marije

  • 13 Januari 2010 - 19:59

    Joyce:

    Hai Alex, Alles goed? Ik wist niet dat je op vakantie was, maar zo te lezen vermaak je je prima, nog heel veel plezier en we spreken elkaar weer als je thuis bent. Groetjes Joyce

  • 18 Januari 2010 - 15:25

    Eva:

    En verder?!!!! Nieuwsgierig hoe het gaat! Liefs.

  • 19 Januari 2010 - 09:23

    Femke:

    Ik zat me vandaag ineens af te vragen of je nu al eens bent aangekomen op Corn Island :P
    Puk is trouwens helemaal niet zo bang als jij zei.. Eenmaal uit de kooi is nooit meer in de kooi! Martijn en Puk zijn dikke maatjes.. ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alexandra

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 26826

Voorgaande reizen:

08 November 2021 - 08 Maart 2022

Duiken op Bonaire

07 Maart 2020 - 27 Maart 2020

Maleisië!

02 Juli 2014 - 27 December 2014

Alex' big trip through Central America!

25 December 2012 - 15 Januari 2013

Zuid-Afrika

23 December 2011 - 15 Januari 2012

Nepal

25 December 2010 - 08 Januari 2011

Diving Jordan!

28 Augustus 2010 - 20 September 2010

Sri Lanka

10 Januari 2010 - 30 Januari 2010

Corn Islands

Landen bezocht: