Little Corn Island baby! - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Alexandra - WaarBenJij.nu Little Corn Island baby! - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Alexandra - WaarBenJij.nu

Little Corn Island baby!

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

20 Januari 2010 | Nicaragua, Managua

Hoi allemaal,

Ik ben een tijdje afgesloten geweest van de bewoonde wereld, maar hier dan weer teken van leven. We hebben nog 1 dag op Big Corn Island doorgebracht. Ondanks dat we daar een beetje vast zaten hebben we wel echt onwijs gelachen daar.
De dag na het laatste verslag is het gelukt om van Big Corn naar Little Corn Island te komen. De boot ging pas om 10 uur, maar omdat we zeker wilden weten dat we mee konden zaten we al vanaf half 7 in de haven. De boot vertrok om half 11. We hadden we gehoord dat het nog wel eens een ruig ritje zou kunnen worden, dus we waren op het ergste voorbereid. Het was echter nog een beetje erger dan dat. Er waren zulke hoge golven dat de boot elke paar seconden een paar meter de lucht in gegooid werd en vervolgens keihard weer in het water terecht kwam (en dit was kennelijk een rustige dag). Binnen 10 seceonden was iedereen drijfnat (ponchos en dat soort dingen mochten echt niet baten) en helemaal door elkaar gehusseld. Maar dat was wel onwijs lachen eigenlijk en het duurde maar een uurtje.
Little Corn Island is wel echt erg cool. Je leidt hier eigenlijk het ultieme eiland leven. Dat bestaat uit heel rustig opstaan, ontbijten, chillen in een hangmat, beetje duiken, weer chillen in een hangmat, eten en avonden die voorbij gaan in een waas van rum, vage kaartspelletjes, gitaar spelen en'late night swims'. Kortom, eigelijk alles waar ik naar op zoek was.
Ik moet wel zeggen dat het duiken me eerlijk gezegd wat tegen valt. Het is wel heel mooi, (ik heb zelf haaien gezien!) en ik vind het ook leuk, maar ze hebben niet van die coole dingen als wrakduiken, diepduiken of grotduiken, wat ik eigenlijk het leukst vind. Maar verder heb ik het echt super naar m'n zin! We zijn echt met een heel grote groep en het is heel erg leuk. Vrijdag ga ik samen met een Oostenrijks meisje dat ik hier heb leren kennen, Stef, naar Leon. Daar ga we zandsurfen en een vulkaan beklimmen. Dat gaan we ongeveer 4 dagen doen samen en dan ga ik alleen denk ik nog 3 dagen naar Isla de Ometeppe. Little Corn Island is te gek, maar toch ook wel leuk om nog wat meer van het land te gaan zien nu ik hier toch ben.
Later meer! groetjes Alex

  • 20 Januari 2010 - 20:22

    Jolien:

    hey Alex

    Leuk dat je het zo naar je zin hebt, geniet er nog maar lekker van. vooral van de zon want als je terug komt zal het wel erg koud zijn. veel plezier nog. groetjes Jolien en Jeroen.

  • 21 Januari 2010 - 08:52

    Vanessa:

    Hey, dat klinkt allemaal erg relaxed!! Lekker hoor, lijkt me heerlijk ,rustig ontbijten en chillen in een hangmat............als ik mn ogen dicht doe, zie ik me al hangen. Helaas als ik ze weer open doe is t weg.
    Nou heel veel plezier nog, maar dat gaat vast lukken.
    xxxxxxxxx

  • 21 Januari 2010 - 09:48

    Hilda:

    Behalve de bootreis (werd er niemand zeeziek?) klinkt het echt als een paradijs! Heerlijk zeg!
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alexandra

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 26820

Voorgaande reizen:

08 November 2021 - 08 Maart 2022

Duiken op Bonaire

07 Maart 2020 - 27 Maart 2020

Maleisië!

02 Juli 2014 - 27 December 2014

Alex' big trip through Central America!

25 December 2012 - 15 Januari 2013

Zuid-Afrika

23 December 2011 - 15 Januari 2012

Nepal

25 December 2010 - 08 Januari 2011

Diving Jordan!

28 Augustus 2010 - 20 September 2010

Sri Lanka

10 Januari 2010 - 30 Januari 2010

Corn Islands

Landen bezocht: