Chickenbussen - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Alexandra - WaarBenJij.nu Chickenbussen - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Alexandra - WaarBenJij.nu

Chickenbussen

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

28 Januari 2010 | Nicaragua, Managua


Hoi allemaal,

Hier de laatste update vanuit Nicaragua. Maandag om half 7 vertrokken van Leon naar San Juan del Sur, in het zuiden. In Nicaragua heb je een aantal opties wat betreft vervoer. Er zijn de relatief luxe bussen die direct van A naar B gaan en de reguliere zogenaande chickenbussen. Hardcore backpacker Alex ging natuurlijk met de ´chicken´bus. Ik snapte niet echt wat van wat die gasten allemaal riepen en met mijn steenkolenspaans kwam ik ook niet zo heel ver, dus ik ben uiteindelijk maar ingestapt in de bus waarin ik gemanouvreerd werd toen ik ´San Juan del Sur´riep. Onderweg hoopte ik maar dat ie ongeveer de goede richting op ging. Uiteindelijk na een overstap in Rivas op de plaats van bestemming aangekomen. Daar had ik afgesproken met een paar mensen die ik van de eerste avond Managua (van die rum-cola)en little Corn eiland kende. Stomtoevallig liep ik daar ook meteen Koen (ook Managua en Big en little Cirn Eiland) tegen het lijf en de volgende dag nog een Nederlands meisje dat ik van Little Corn ken. De wereld der backpackers is klein!

In San Juan del Sur beetje op het strand gehangen en gisteren heb ik gesurft, was echt heel cool. Heb echt overal spierpijn nu (best intensief dat surfen) maar vond het echt heel leuk! Vanmorgen ben ik weer van San Juan del Sur naar Managua gegaan. Onderweg ging de bus stuk, moesten we allemaal de bus uit. Was ook nog de enige gringo daar, dus hoopte maar dat ze hem snel weer aan de praat zouden hebben. Na een half uurtje kwam er gelukkig nog een bus. Beetje krapjes, maar goed. Moet vannacht in Managua blijven, want vlieg morgen ochtend om half 8 terug. Wel erg saai zo in je eentje in Managua dacht ik, maar gelukkig kreeg ik wederom gezelschap van Koen die een typfoutje had gemaakt met zijn ticket boeken en zodoende 3 dagen gestrand is in Managua.

Nou, dat was het dan, jammer dat het erop zit, maar gheb het echt super naar m´n zin gehad. Bedankt iedereen voor de leuke reacties op m´n blog. Hasta luego! groetjes Alex

Ps: Martijn, ga nog even m´n best doen voor die hamer-haaien-vinnen-soep uit blik, maar het is tot nu toe overal uitverkocht ;)


  • 28 Januari 2010 - 23:38

    Richard:

    Arme Alex :( Gelukkig hebben we de foto's nog?

    Geef maar belletje als je weer thuis bent!

    -x-

  • 28 Januari 2010 - 23:45

    Vanessa:

    Goeie reis!
    see you soon!

  • 29 Januari 2010 - 08:48

    Marloes:

    Hey meis, Fijn dat je het leuk heb gehad, heb met veel plezier al je leuke verhalen gelezen, maar hoor ze ook graag eerdaagd live :-). Goede terugreis en geniet nog ff van de laatste dagen/uurtjes! liefs Loes

  • 29 Januari 2010 - 10:36

    RF:

    Goede reis druk en tot snel x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Alexandra

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 26823

Voorgaande reizen:

08 November 2021 - 08 Maart 2022

Duiken op Bonaire

07 Maart 2020 - 27 Maart 2020

Maleisië!

02 Juli 2014 - 27 December 2014

Alex' big trip through Central America!

25 December 2012 - 15 Januari 2013

Zuid-Afrika

23 December 2011 - 15 Januari 2012

Nepal

25 December 2010 - 08 Januari 2011

Diving Jordan!

28 Augustus 2010 - 20 September 2010

Sri Lanka

10 Januari 2010 - 30 Januari 2010

Corn Islands

Landen bezocht: