Unawattuna - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Alexandra - WaarBenJij.nu Unawattuna - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Alexandra - WaarBenJij.nu

Unawattuna

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

06 September 2010 | Sri Lanka, Hikkaduwa

Hoi iedereen!

Hier weer even een update uit Sri Lanka. Het gaat erg goed met me en ik heb het super naar m'n zin. Na Hikkaduwa, waar ik was tijdens de vorige blog, ben ik samen met Yaniv verder naar het zuiden gegaan. (What's life without a few risks, stap in de bus met een Israelier, ha ha). Stella ging helaas de andere kant op, maar die verwacht ik later weer te zien aan de zuidkust.Unawattuna was maar en uurtje verder met de bus. Het was meteen te zien dt het daar een stuk levendiger was dan in Hikkaduwa. We kregen al snel gezelschap van een jongen uit Wales, Julian, en we zijn een paar dagen samen opgetrokken.'s Avonds was er meteen een beachparty, dus dat kwam mooi uit. O.k. cocktailtje dan maar! Heel Unawattuna was uitgerukt en het was heel gezellig. Er zijn niet zo heel veel backpackeres in Sri Lanka, dus met die er wel zijn heb je meteen leuk contact. We kwamen die avond ook een Engels meisje, Izzy, tegen, waar ik nu mee aan hetreizen ben. Het strandfeest was erg leuk, alleen was ik helaas van een verhoginkje op een stuk hout gesprongen en ik had geen schoenen aan, au au au. Ben een paar dagen een beetje kreupel geweest (m'n nieuwe bijnaam is Hoppie) vanwege blauwe plek (wist niet dat je een blauwe plek op je voetzool kon krijgen trouwens) en verwonding, maar gaat nu alweer een stuk beter.
Vanuit Unawattuna zijn we een dagje naar Galle geweest, een soort Nederlands fort met een stadje van binnen. Allemaal Nerderlands straatnemen daar, vet grappig. Ik heb ook een duik gemaakt daar. Was wel leuk, maar niet de allerbeste duikspot. Ga aan de oostkust verder duiken. Verder hebben we voornamelijk op het strand gehangen.
Eergisteren ben ik samen met Izzy naar Tissamaharama gegaan, om naar Yala National Park te gaan. We moesten al om 5 uur (!) met de jeep daarheen, omdat je dan de meeste kans hebt de dieren te zien. We hadden zoveel geluk dat we naast krokodillen ook olifanten en zelfs een luipaard gezien! Hij stak zo voor ons de weg over. Die laten zich niet altijd zien dus dat was echt bijzonder. Een olifant kwam zo dichtbij de jeep dat je hem kon aanraken, echt super cool! Ik wist niet dat je in Sri Lanka op Safari kon. We hadden ook een heel leuke groep, dus dat waren 2 geslaagde dagen. Vanmorgen zijn we aangekomen in Ella. Morgen gaan we een hike doen en dan 's middags door naar Aragaum Bay. Je kunt daar surfen dus daar heb ik erg veel zin in. Ik denk dat we daar 3 dagen blijven en dan richting het noorden.
Snel meer! groetjes Alex

• 06 September 2010 - 13:41

Hanneke:

Hoi Alex
    Geweldig wat je allemaal weer mee maakt.
    Geniet er maar lekker van.Groetjes Mam en Pap

• 06 September 2010 - 13:58

Anouk:

Ziet er weer goed uit mankepootje! Geniet ervan!

Dikke kus Nouk

• 06 September 2010 - 19:40

Marije:

Hey Alex! Goed om te lezen dat je een top reis hebt! Klinkt echt gezellig. Enjoy!! Kus Marije

• 06 September 2010 - 21:10

Assenav:

unawatte? Leuk hoor, have fun! xxx

• 08 September 2010 - 13:41

Jelle:

Hi Hoppie, wat geweldig om je reis zo te kunnen volgen. Fijn dat je zo makkelijk de reisgenoten ontmoet, samen optrekt en hup, weer allemaal een kant op gaat. Have FUN. Vanuit een regenachtig Haarlem.......

• 09 September 2010 - 15:13

Marloes:

Haiiii!!!
    Wat goed dat je het zo fijn hebt! maar had ook niet anders verwacht. Geniet van alles!
    jippie die pippie :-)

xxxx