Aftellen - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Alexandra - WaarBenJij.nu Aftellen - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Alexandra - WaarBenJij.nu

Aftellen

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

16 September 2010 | Sri Lanka, Hikkaduwa

Hoi allemaal!

Hier het (denk ik) laatste reisverslag. Alles gaat nog steeds goed met me. 4 Dagen geleden kwam ik aan in Kandy, dankzij de lift die me aangeboden was door die familie die in Aragugam Bay had ontmoet. Het enige wat ik ervoor hoefde te doen was de 2 kindjes van het stel (2 en 4 jaar) op de achterbank in slaap houden. Echt super schattig die kids.
In Kandy heb ik o.a. de temple of the sacred tooth relic bezocht. Daar zou een tand van Boeddha liggen. Dat klonk wel interessant, dus ik daarheen. Ik kon hem alleen niet helemaal vinden, dus ik deed er 1,5 uur over om er te komen. Alleen toen ik daar dan eindelijk aan kwam was het nou niet echt een spectaculaire tempel. Behalve dat ik genadeloos werd afgeript voor 1.000 roepies was die hele tand niet te zien, want die zat voor de veiligheid in een doos. Nou ja, dat was dan mijn toeristische uitspatting.
Verder heb ik , behalve naar de pub gaan en shit-head spelen met een paar Engelse medebackpackers, niet zoveel gedaan in Kandy. Het was wel een mooie stad.
2 Dagen later ging ik met de bus naar Kitulgala om te raften. Daar had ik weer afgesproken met Izzy, dus dat was wel erg gezellig. Echt cool dat raften! Echt 1 van de hoogtepunten. Behalve raften konden we ook nog zwemmen en van heel hoge rotsen af springen. Wat ook leuk is aan Kitulgala is dat daar de film the Bridge on the River Kwai is opgenomen (deze brug is nagebouwd, de originele staat in Kanchanaburi in Thailand vordat er mensen in de war raken :) Dat was ook erg leuk om te zien.
Gister ben ik aangekomen in Negombo. Het plan was hier een beetje bijtijds aan te komen, via een overstap in Colombo. De kok van het hostel waar we verbleven wist echter te vertellen dat er ook een directe bus was naar Negombo. Daar heb ik dus maar op gewacht, beter dan overstappen in chaotisch Colombo. Hij had zich alleen een beetje verrekend, want in plaats van 2,5 uur deed de bus er 4 uur over en was ik er dus pas op half 8 's avonds. Grrrr. Nou ja, ik ben er nu en heb vandaag nog even van het strand en het mooie weer genoten.
Morgen vlieg ik naar Dubai. Ik ga 3 dagen logeren bij James (die ken ik van mijn reis naar Australie van 8 jaar geleden). Die heb ik op een avondje doorzakken in Dublin 3 jaar geleden niet meer gezien dus dat wordt vast gezellig.
Mochten er nog heel spectaculaire dingen gebeuren geef ik nog een keer een update, maar voor nu: bedankt voor alle leuke reacties! Maandag ben ik weer terug. Tot snel allemaal! groetjes Alex

  • 16 September 2010 - 11:02

    Anouk:

    Time flies!

    Have fun in Dubai!

    Xxx

  • 16 September 2010 - 11:04

    Alexandra:

    Tjee Anouk dat was snel :) tot gauw, xx!

  • 16 September 2010 - 11:12

    Laura:

    Hey wat gaat dat snel! Grappig van die brug, ik heb over de ' echte' gelopen! Nog veel plezier in Dubai en goede reis terug.

  • 16 September 2010 - 12:56

    Annie:

    Leuk!! veel plezier.
    Tot gauw.
    Ook kuz van Bertuz

  • 16 September 2010 - 17:46

    Joyce Konijn:

    Hoi Alex,

    ZO te lezen weer erg genoten van deze fantastische reis, geniet er nog even van en alvast een welcome back voor maandag. Moeten toch snel maar weer even afspreken.

    Groetjes
    Joyce, Ben, Eva en Rick

  • 18 September 2010 - 07:59

    Richard:

    Bellen snel weer als je thuis bent!

    -x-
    Ric

  • 18 September 2010 - 11:35

    Jolien:

    tot snel!!!!!!!!

  • 20 September 2010 - 15:47

    Rf:

    Geniet van de laatste dagen en spreek je snel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Hikkaduwa

Alexandra

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 26865

Voorgaande reizen:

08 November 2021 - 08 Maart 2022

Duiken op Bonaire

07 Maart 2020 - 27 Maart 2020

Maleisië!

02 Juli 2014 - 27 December 2014

Alex' big trip through Central America!

25 December 2012 - 15 Januari 2013

Zuid-Afrika

23 December 2011 - 15 Januari 2012

Nepal

25 December 2010 - 08 Januari 2011

Diving Jordan!

28 Augustus 2010 - 20 September 2010

Sri Lanka

10 Januari 2010 - 30 Januari 2010

Corn Islands

Landen bezocht: