Arugam Bay - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Alexandra - WaarBenJij.nu Arugam Bay - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van Alexandra - WaarBenJij.nu

Arugam Bay

Door: Alexandra

Blijf op de hoogte en volg Alexandra

12 September 2010 | Sri Lanka, Hikkaduwa

Hoi allemaal,

Alles goed daar in Holland? Hier weer even een update vanuit het zonnige Sri Lanka. Heb niet zo heel veel uitgevoerd sinds het laatste verslag, maar moet 2 uur op m'n lift naar de volgende bestemming wachten dus ik ga jullie lekker toch even vervelen met een blog :)

Ben 5 dagen geleden met Izzy, m'n Engelse reisgenootje, vertrokken uit Ella. Ella ligt erg hoog in de bergen dus je kan daar erg goed hiken, wat we dus ook gedaan hebben.
Het was nogal een reis naar Arugam Bay, busje in busje uit, omdat het helemaal in het oosten ligt. We hebben hier praktisch niks uitgevoerd behalve een beetje surfen. Surfen is erg cool, maar ik geloof dat ik toch meer een duiker ben, daarmee ga je tenminste niet de hele tijd op je plaat.
Moet zeggen dat ik Arugam bay niet zo heel relaxed vond. Je kunt goed merken dat dit de meer islamitische kant van het eiland is en dat mensen hier niet zo veel gewend zijn wat betreft westerse toeristen. Ook al zwem je met een surfbroek tot aan je knienen en een surfshirt met lange mouwen (echt waanzinnig sexy natuurlijk), je trekt toch erg veel aandacht waar je niet altijd op zit te wachten.
Voor de rest zijn de mensen over het algemeen erg vriendelijk. Erg open ook. Sri Lanka is hard getroffen door de Tsunami in 2004 en deze ligt nog vers in het geheugen. Iedereen die je spreekt heeft z'n eigen verhaal en er is praktisch niemand die geen dierbare verloren heeft. Mensen zijn er verrassend open over en vertellen allemaal wat ze hebben meegemaakt.

Over 1,5 ur ga ik met een Sri Lankaans-Engelse familie met de auto richting Kandy. Ik kende ze net 2 minuten en ze boden me meteen een lift aan, echt super aardig! Het verkeer is trouwens wel 1 grote chaos hier. De enige regel is volgens mij dat het grootste voertuig voorang heeft. Dus: bus beats auto, auto beats tuk tuk, tuk tuk beats fiets etc. Als voetganger ben je dus behoorlijk de sjaak. Ik ben op een gegeven moment maar opgehouden met uit het raam kijken als ik in de bus zit om net aantal bijna-dood-ervaringen tot een minimum te beperken.

Na Kandy ga ik 2 dagen naar Kitugala om te raften! Izzy is net naar Colombo vertrokken (ik ga liever naar Kandy) maar we zien elkaar in Kitugala weer. Ik heb besloten net verder naar het noorden te gaan. Het duurt eeuwen voordat je ergens ben dus ik ga me langzaam weer richting Colombo bewegen.

Tot zover, doei!! groetjes Alex

  • 12 September 2010 - 20:21

    Amesla:

    Hey, leuk te lezen hoor! Hier in Holland ook alles lekker hoor, heerlijk die regen etc. Veel plezier in Kandy! xxx

  • 12 September 2010 - 20:32

    Laura:

    Hey Alexandra, dat klinkt allemaal goed maar ook interessant! Heb nog niet al je verslgen gelezen (veel afwezig geweest) maar hoop dat er ook een paar mooie duiken bij zitten. Geniet ervan!!!!

  • 13 September 2010 - 15:29

    Agnes:

    Heeej Alex,

    Leuk om weer van je te lezen ... alles goed daar dus. Hier ook, ik ben nog aan het bijkomen van de Vijfhuizense feestweek en verder op het Houtplein ook alles goed. Je hebt (nog) niets gemist ;-)

    Geniet nog heerlijk he ...

    Groetjes, Agnes.

  • 14 September 2010 - 11:13

    RF:

    Dat klinkt weer erg avontuurlijk met nieuwe indrukken.
    Nog een fijne vakantie kleine ramp tourist ;-)

  • 15 September 2010 - 14:02

    Hanneke:

    Hoi Alex Nog een paar dagen genieten.maar zal blij zijn als ik je weer zie hoor.
    Veel plezier nog in Dubai.en tot maandag.Dikke kus Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Hikkaduwa

Alexandra

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 26864

Voorgaande reizen:

08 November 2021 - 08 Maart 2022

Duiken op Bonaire

07 Maart 2020 - 27 Maart 2020

Maleisië!

02 Juli 2014 - 27 December 2014

Alex' big trip through Central America!

25 December 2012 - 15 Januari 2013

Zuid-Afrika

23 December 2011 - 15 Januari 2012

Nepal

25 December 2010 - 08 Januari 2011

Diving Jordan!

28 Augustus 2010 - 20 September 2010

Sri Lanka

10 Januari 2010 - 30 Januari 2010

Corn Islands

Landen bezocht: